Social Media

Adgang til kvalitetsgrundskoleuddannelse i Yunnan, Kina

For at give fattige og etniske minoritetsbørn i Yunnan adgang til grundskoleundervisning af forbedret kvalitet, vil vi med dette projekt forbedre kvaliteten af læringsmiljøer i grundskolen. Det sker blandt andet ved at træne lærerne i pædagogiske børnevenlige undervisningsmetoder samt styrke børnenes bevidsthed om deres rettigheder og beskyttelse.

  • Hvor
    Dali, Kina
  • Indsatsområde
    Uddannelse
  • Varighed
    3 år
    September 2015 - august 2018
  • Økonomi
    Hempel Fonden: 3 millioner kroner
Primær partner: Red Barnet

Projektet finder sted i Dali, som er et selvstyrende præfektur beliggende i det nordvestlige Yunnan med en befolkning på 3 millioner mennesker, hvoraf 33 % er en del af Bai-minoriteten. Ni amter i Dali-præfekturet er opført på den nationale liste over ekstremt fattige amter i Kina.

På grund af den økonomiske og sociale situation er kvaliteten af grundskolen i Yunnan af mindre god kvalitet, og det formelle skoleforløb mangler relevans for den lokale kontekst i Yunnan. Etniske børn færdiggør ofte skolen med få direkte anvendelige færdigheder, der kan hjælpe dem i deres liv efter skolerne. Deres forældre, som for det meste er underuddannede, har brug for støtte til effektivt at udføre deres forælderrolle og yde et trygt hjemmemiljø for børn. Endvidere er kommunens evne til at levere kvalitetsundervisning til børn lav.

Projektet vil øge børnenes selvtillid, tilpasningsevne til skolelivet og motivation til at lære

Det sker ved at undervise i livsfærdigheder i skolerne og træne forældre til at støtte op om deres børns uddannelse. Projektet vil også støtte de lokale myndigheders bestræbelser på at indføre langsigtede politikker for at forbedre kvaliteten af grundskoleundervisningen i fattige og etniske minoritetsområder i Yunnan.