Klik her for at gå til vores online ansøgningssystem test

Vores ansøgningsforløb

Hvordan søges Hempel Fonden

Hempel Fonden kan søges hele året, og ansøgningerne modtages løbende og behandles på bestyrelsens legatkomitémøder 4 gange om året. 

Ansøgninger sendes via et digitalt ansøgningssystem, som beskrives nedenfor.  

Det er vigtigt, at du sætter dig ind i vores fokusområder, før du sender en ansøgning

Opret bruger i vores ansøgningssystem

Det er kun muligt at søge Hempel Fonden på baggrund af et CVR nummer, men du kan enten oprette en bruger med NemID medarbejdersignatur eller personligt NemID.

Opret bruger med NemID medarbejdersignatur

Oprettes brugeren med NemID medarbejdersignatur, kan du søge Hempel Fonden på vegne af en virksomhed, forening, organisation mv. Din ansøgning er hermed automatisk tilknyttet den forening/virksomhed/organisation, som NemID medarbejdersignaturen tilhører.

Under brugeroplysningerne udfylder du felterne med dine egne kontaktoplysninger, men længere fremme i ansøgningsskemaet udfyldes oplysninger på den formelle ansøger (forening, virksomhed, organisation mv.), og herefter sendes alle mails fra Fonden vedrørende ansøgningen til den formelle ansøgers mailadresse eller den mailadresse, der vælges.

Opret bruger med personligt NemID

Oprettes brugeren med personligt NemID, vil ansøgningen være knyttet på dig som person, men her skal du længere fremme i ansøgningsskemaet vælge, at du søger på vegne af en anden – forening, virksomhed, organisation mv. og udfylde oplysningerne herpå.

Opret og udfyld ansøgningen 

Opret en ansøgning ved at vælge et formål, og udfyld herefter alle felterne. Nogle af felterne er obligatoriske og er markeret med * hvilket betyder, at systemet, inden du indsender ansøgning, vil kræve oplysningerne. Der vil ligeledes være nogle dokumenter, der er obligatoriske, som skal uploades som bilag fx projektbeskrivelse, projektbudget og finansieringsplan. Dokumenter kan uploades som PDF, JPG eller PNG filer på maks. 20 MB.

Det vil altid være muligt at bevæge sig mellem de forskellige ansøgningsdele, og du behøver ikke at udfylde hele ansøgningen på én gang, for så længe du ikke har indsendt din ansøgning, kan du ændre og tilføje.

Indsend ansøgningen

Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en bekræftelse til den mailadresse, der er oplyst under den formelle ansøger.

Hvis du har spørgsmål til ansøgningsskemaet eller problemer med din ansøgning, er du velkommen til at kontakte projektkoordinator Rie Hammershøi på telefon +45 45 27 36 13.

Behandling af din ansøgning 

Der vil være en behandlingstid på omkring 4-6 måneder afhængig af, hvordan Legatkomitémøderne ligger.

Hvis du modtager en donation fra Hempel Fonden, sendes et elektronisk donationsbrev til din e-mail, hvor donationsstørrelsen beskrives, og du oplyses om, hvordan donationen bliver udbetalt.

Hvis du får et afslag, sender vi dig også en e-mail, men fordi vi hvert år modtager et stort antal ansøgninger, har vi ikke mulighed for at give begrundelse for afslag.